Home - Michael Bublé

       喜欢这首歌,无理由的。

       也许又是可以找到理由的。我,我们,都恋家。

       不管窗外的风景有多么诱人美丽,不管窗外有谁执意让我离开,不管你愿不愿意让我留下。这个小窝,永远都是那个我称作“家”的地方。

       

Another summer day
Has come and gone away
In Paris or Rome...
But I wanna go home
...uhm Home
那一个巴黎和罗马的夏天,
来了又去。
而我只想回家,
哦……我的家。

May be surrounded by
A million people I
Still feel all alone
Just wanna go home
Oh I miss you, you know
也许有许多人会陪伴着我,
但我还是觉得孤独。
因为我只想回到我的家。
你知道吗,我好想念你。

And I've been keeping all the letters
That I wrote to you
Each one a line or two
I'm fine baby, how are you
I would s them but I know that
It's just not enough
My words were cold and flat
And you deserve more than that
所有写给你的信我都留着,
留着每封信的那一句又一句:
“亲爱的我很好,你呢?”
我要把这些甜言蜜语都送给你,
但我知道这远远不够。
我的语言是多么的冰冷而无力。
而你,却应该得到比这更多的关怀。

Another aeroplane
another sunny place
I'm lucky I know
But I wanna go home
I got to go home
Let me go home
又一架飞机起飞了,
朝着那幸福的方向。
我知道我是幸运的,
但我还是要回家,
回到我的家。

I'm just too far from
where you are
I wanna come home
我要回家。我虽然离你很遥远,
但我知道你会理解这一切。

And I feel just like I'm living
Someone else's life
It's like I just stepped outside
When everything was going right
And I know just why
You could not come along with me
This was not your dream
But you always believed in me...
我觉得我生活在另外一个人的世界里,
就像我过上了另一种生活。
当所有都如愿以偿,
我也懂得了为什么。
你没有陪伴在我身边,
也许这并不是你的心愿,
但是你总是很相信我……

Another winter day
Has come and gone away
In either Paris or Rome
And I wanna go home
Let me go home
那一个巴黎和罗马的冬天,
来了又去。
而我只想回家,回家……

And I'm surrounded by
A million people I
I still feel alone
Let me go home
I miss you , you know
尽管我周围有很多人相伴,
但我仍然觉得孤独。
因为我想回家,你知道的,
我想念你。

Let me go home
I've had my run
Baby I’m done
I gotta go home

Let me go home
It'll all be alright
I'll be home tonight
I'm coming back home
我想回家,而我已经起步了,
亲爱的,我已经在途中,
回家的途中。
我要回家,一切都会好起来的,
也许今晚,我就到了。
我回来了…… ——特别鸣谢度娘
评论
热度(3)

© PERfume | Powered by LOFTER